Teeninduskoda

Klienditeenindus – tähtsus väikesemates ettevõtetes

 Tere hommikust/õhtust/päevast, armas lugeja!
 Klienditeenindus ei ole lihtsalt protsess – see on kunst, mis loob emotsioone, lojaalsust ja aitab ettevõttel kasvada.
 Klienditeenindus on üks olulisemaid aspekte, mis võib määrata ettevõtte edu või hoopis ebaõnnestumise. Väiksemates ettevõtetes mängib see veelgi suuremat rolli.

 Räägime sellest, miks on klienditeenindus väikesemates ettevõtetes nii oluline ja kuidas seda efektiivselt rakendada.

Kliendi lojaalsuse saavutamine:
eduka klienditeeninduse tagajärg

Väiksemates ettevõtetes on suurem võimalus pakkuda isiklikumat ja soojemat teenindust. Erinevalt suurematest ettevõtetest, kus kliendid võivad tunda end vaid numbritena, saavad väikesed ettevõtted pakkuda personaalset lähenemist. See loob klientides tunde, et nad on olulised ja nende vajadusi võetakse tõsiselt.

Nipp: Tunne oma kliente nimepidi ja tea nende eelistusi.
See väike detail aitab lojaalsuse saavutamisele kaasa.

Kliendilojaalsuse suurendamine

Suurepärane klienditeenindus on lojaalsuse võti. Kui klient tunneb end hästi ja rahulolevana, on tõenäoline, et ta tuleb tagasi. Ja mitte ainult, ta räägib sellest kogemusest ka enda lähedastele/sõpradele ja ka nemad tahavad seda head kogemust saada. Väiksemates ettevõtetes, kus igal kliendil on suur tähtsus, võib iga positiivne kogemus tuua kaasa korduvaid oste ja suusõnalist reklaami.

Nipp: Pane rõhku teenindustaseme arendamisele ja küsi klientidelt tagasisidet (arvesta ka sellega). See aitab mõista, mida saab paremaks muuta.

Konkurentsieelis

Erakordne klienditeenindus, mis paistab silma, on väikese ettevõtte konkurentsieeliseks.
Kui suudad pakkuda midagi, mida suuremad ettevõtted ei suuda – näiteks personaalsust  ja kiiremat reageerimist – võidad klientide südamed ja edestad konkurente.

Nipp: Ole kiire ja paindlik.
Väikesed ettevõtted saavad sageli reageerida kiiremini kui suured korporatsioonid.

Probleemide kiire lahendamine

Väiksemates ettevõtetes saab probleeme lahendada kiiremini ja efektiivsemalt. Kui suudad klientide mured lahendada kiiresti ja professionaalselt, võid muuta negatiivse kogemuse positiivseks.

Nipp: Treeni oma töötajaid probleemide lahendamisel ja anna neile volitused teha otsuseid, et kliendid ei peaks kaua ootama.

Klienditeenindus koolituste olulisus

Väiksemate ettevõtete töötajad “kannavad sageli mitut mütsi” ja peavad täitma erinevaid rolle. Selleks, et tagada tasemel teenindust, on oluline investeerida klienditeeninduse koolitustesse.
Need koolitused aitavad töötajatel arendada vajalikke oskusi ja teadmisi, et pakkuda parimat võimalikku teenindust.

Nipp: Korralda regulaarselt koolitusi ja töötubasid, et töötajad saaksid oma oskusi täiendada ja uusi teadmisi omandada.

Kuula, mida kliendid ütlevad

Üks suurepärane näide on ühest väiksest kohvikust Saaremaal.
Oli ilus suve hommik. Kohvikus oli palju kliente ja mis seal salata, teenindajatel oli kiire.
Minu ees seisis perekond, mille perepea ütles teenindajale:
“Väga popp koht Teil siin!”

Ja mida ütles teenindaja? Selle asemel, et kliendi hea emotsiooniga kaasa minna ja oma kohviku üle uhkust tunda.. ütles teenindaja:
“Ma ei taha sellest rääkida..”
Klient küll naeris selle peale, aga “ma ei taha sellest rääkida???”
Ma olin ausalt öeldes hämmingus.. Võta kiitus omaks ja mine selle emotsiooniga kaasa. Näita, et sul on hea meel, et kõik need kliendid on just Sinu kohviku valinud ja see ju näitab, et teete head tööd.

Siinkohal nipp: kuula, mida kliendid ütlevad. Mine kliendi hea emotsiooniga kaasa ja ta teeb ettevõttele taaskord suust-suhu reklaami.
“Vauu, seal Saaremaal oli nii popp koht, kus söök oli imehea ja kliente oli mega palju. Kui Saaremaale lähed, Sa pead sealt läbi käima, lihtsalt võrratu.”

Kokkuvõte

Klienditeenindus on väikesemates ettevõtetes erakordselt oluline.
See loob tugeva aluse klientide lojaalsusele, annab konkurentsieelise ja võimaldab kiiret probleemide lahendamist.
Investeerimine klienditeeninduse koolitustesse on üks parimaid viise tagada, et ettevõte pakub erakordset teenindust.

Mõtled koostööle Teeninduskojaga?
Loe, millist tagasisidet on Teeninduskoja koolitustele antud siit. (Tagasiside leiad lehe lõpust)

Teeninduskoolitused tulevad kasuks, et ettevõte saavutaks klienditeeninduses suurepäraseid tulemusi. 
Kirjuta mulle ja saame teada, kuidas meie koostöö kasu toob.

Parimate soovidega,
Aureelia, Teeninduskojast

Scroll to Top